Zapaleni Trackerzy

Forum o Ciężarówkach


#1 2009-06-27 13:13:25

remik121

Administrator

2720978
Call me!
Zarejestrowany: 2009-06-27
Posty: 17
Punktów :   

Volvo FH16 660

http://www.theautochannel.com/news/2006/02/01/208998.1-lg.jpg

Testy ciągników siodłowych wyposażonych w najmocniejsze układy napędowe zawsze dostarczają ciekawych doświadczeń, jednak tym razem zanosiło się na sensację. Testy ciągników siodłowych wyposażonych w najmocniejsze układy napędowe zawsze dostarczają ciekawych doświadczeń, jednak tym razem zanosiło się na sensację. Gdy I-Shift załączył 11. bieg, a oparcie fotela niezmiennie cisnęło w plecy, zaczęliśmy podejrzewać, że naczepa jest pusta, zwłaszcza że na niższych biegach napęd nie czarował "efektownymi" pokazami nadmiaru mocy. Opony nie ślizgały się, jednak mogła to być zasługa czujnego TC (kontrola trakcji lub inaczej ASR), chroniącego bieżnik przed nadmiernym zużyciem. W kabinie cicho, żadnych wibracji, jedynie wskaźnik ciśnienia doładowania informował, że pod podłogą dzieje się coś niezwykłego. Wygląda na to, że Volvo rozpracowało konfigurację układu napędowego dla mocarnego silnika, aby nie marnować jego parametrów. W istocie przełożenie mostu (przekładnia główna i zwolnice) obniżono do 3,61, dzięki czemu na ostatnim biegu (nadbieg 0,78) i ogumieniu o rozmiarze 315x70 niespełna 1100 obr./min wału korbowego utrzymywało prędkość 80 km/h. Niskie przełożenie pomaga ujarzmić moment obrotowy silnika, tak aby jego potęga nie kosztowała zbyt dużo paliwa. Konwencjonalne metody nie powstrzymają jednak naporu 3100 Nm, dlatego nawet z szybkim dyfrem 40-tonowy zestaw przyspieszał jak gdyby był pusty! 1. droga pomiędzy bramkami Kraków - Katowice dystans 49,3 km śr. zuż. paliwa 31,29 l/100 km śr. prędkość 78,39 km/h temp. 15oC 2. droga ekspresowa Katowice - Częstochowa dystans 69,0 km śr. zuż. paliwa 35,53 l/100 km śr. prędkość 73,3 km/h temp. 14oC 3. droga ekspresowa Częstochowa - Katowice dystans 66,4 km śr. zuż. paliwa 35,9 l/100 km śr. prędkość 71,0 km/h temp. 15oC 4. droga pomiędzy bramkami Katowice - Kraków dystans 49,6 km śr. zuż. paliwa 31,91 l/100 km śr. prędkość 77,0 km/h temp. 15oC średnio łącznie z postojami i dojazdami dystans 240,1 km zużycie paliwa 34,56 l/100 km 1. próba górska, droga krajowa Kraków - Myślenice (roboty drogowe) dystans 21,8 km śr. zuż. paliwa 51,97 l /100 km śr. prędkość 70,12 km/h temp. 12oC 2. próba górska, droga krajowa Myślenice - Kraków (roboty drogowe) dystans 22,4 km śr. zuż. paliwa 42,31 l/100 km śr. prędkość 72,12 km/h temp. 11oC średnio łącznie z postojami i dojazdami dystans 44,4 km zużycie paliwa 47,30 l/100 km W czasie testu drogowego zużycie AdBlue kształtowało się na poziomie. ok. 1 l/100

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.revolution-ua.pun.pl www.kpsa.pun.pl www.klubsm.pun.pl www.twc.pun.pl www.xfenix.pun.pl