Zapaleni Trackerzy

Forum o Ciężarówkach


#1 2009-06-27 13:38:15

remik121

Administrator

2720978
Call me!
Zarejestrowany: 2009-06-27
Posty: 17
Punktów :   

Mercedes-Benz Actros MP II 1844 LS

http://img148.imageshack.us/img148/5167/mbactros1844mp2koehlerrgr7.jpg
Po siedmiu latach od premiery konstruktorzy Actrosa podsumowali swe doświadczenia oraz opinie użytkowników, aby stworzyć następcę. Zmiany objęły większość układów, ale najwięcej widać ich w kabinie. Ciężarowa klasa "S": Po siedmiu latach od premiery konstruktorzy Actrosa podsumowali swe doświadczenia oraz opinie użytkowników, aby stworzyć następcę. Zmiany objęły większość układów, ale najwięcej widać ich w kabinie. Pierwszy więc kontakt z wnętrzem zdecydowanie odpiera zarzut, jaki kierowcy stawiali jej bezdusznemu wyposażeniu. Doskonalszy jest też napęd z nowym sprzęgłem, aktywowanym pneumatycznie bez udziału hydrauliki z kompensacją zużycia okładzin tarczy. Zamiany pojawiły się w zawieszeniu osi napędowej czyniąc ją lżejszą, a jej ustawienie mniej podatne na zużywanie się elementów prowadzących. Wzrosła, choć tylko nieznacznie, moc silników, które nadal pozostają jednostkami wolnoobrotowymi, pracującymi w układzie "V" cylindrów i lubiącymi traktowanie, jakiego naucza trakerska akademia Mercedesa. Dane techniczne ciągnika siodłowego Mercedes-Benz Actros MP II 1844 LS Silnik 6-cylindrowy, w ukł. "V", turbodoładowany z chłodzeniem powietrza doładowującego typ OM 501 LA, Euro-3 ilość zaworów/cylinder 4 (piąty dekompresyjny) pojemność skokowa 11 946 cm3 średnica/skok 130/15 mm stopień sprężania 17,25 : 1 system wtrysku paliwa wtrysk bezpośredni, PLD (pompa - przewód - wtryskiwacz), sterowanie TelligentŽ moc/obr. 320 kW (435 KM) przy 1800 obr./min moment obrotowy/obr. 2100 Nm przy 1080 obr./min akumulatory 2x12 V/220 Ah alternator typ 28 V/80 A skrzynia biegów typ Mercedes-Benz G 211-16 (szesnastobiegowa), automatyczny dobór przełożeń Telligent II generacji rozpiętość przełożeń 17,0 : 1,00 sprzęgło typ suche jednotarczowe osie i ich zawieszenia przednia resory paraboliczne dwupiórowe, stabilizator, nośność techniczna 7500 kg tylna HL6 przełożenie przekładni głównej i=2,846, 2 miechy powietrzne, stabilizatoro-wahacz, nośność techniczna 13 000 kg przekładnia kierownicza LS8 układ hamulcowy TelligentŽ, dwuobwodowy ABS, hamulce tarczowe, wentylowane na przedniej i tylnej osi hamulec silnikowy dławienie wylotu spalin, zawór upustowy w głowicy ogumienie 315/70 R 22,5 XZA/XZD 2 Energy Michelin rozstaw osi 3600 mm kabina Megaspace, zawieszona pneumatycznie zużycie paliwa: 1. autostrada (pomiędzy bramkami) Kraków - Katowice dystans 49 km śr. zuż. paliwa 28,2 l/100 km śr. prędkość 79 km/h temp. 18°C 2. droga ekspresowa Katowice - Częstochowa (roboty drogowe) dystans 69 km (4 zatrzymania) śr. zuż. paliwa 33,4 l/100 km śr. prędkość 69 km/h temp. 19°C 3. droga ekspresowa Częstochowa - Katowice (roboty drogowe) dystans 65 km (3 zatrzymania) śr. zuż. paliwa 33,9 l/100 km śr. prędkość 68 km/h temp. 19°C 4. autostrada Katowice - Kraków dystans 49 km śr. zuż. paliwa 30,1 l/100 km śr. prędkość 81 km/h temp. 11°C średnio łącznie z postojami i dojazdami dystans 242 km śr. zużycie paliwa 31,6 l/100 km 1. próba górska, droga krajowa Kraków - Nowy Targ dystans 71 km śr. zuż. paliwa 52,5 l/100 km śr. prędkość 57 km/h temp. 14°C 2. próba górska, droga krajowa Nowy Targ - Kraków dystans 71 km śr. zuż. paliwa 31,9 l/100 km śr. prędkość 59 km/h temp. 8°C średnia z próby górskiej łącznie z postojami i dojazdami dystans 143 km śr. zużycie paliwa 42,4 l/100 km Paliwo zużyte w czasie testu:

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.eti-ukw.pun.pl www.poloniawroclaw.pun.pl www.styles.pun.pl www.bwprojekt.pun.pl www.yugiohrpg.pun.pl